QUÈ ÉS EL REBOST DELS TEXTOS?
- És un projecte de Llengua Catalana iniciat pels tutors de Cicle Superior on hi participen els nens i nenes de 5è i 6è. El que pretenem amb aquest projecte és que els alumnes comprenguin la màgia de la paraula per delimitar el món (els límits del nostre llenguatge són els del nostre coneixement) i la capacitat del llenguatge literari per sintetitzar i comprendre el que envolta a l'ésser humà (allò tangible i l'intangible). També desitgem que els nostres alumnes entenguin la utilitat que tenen les noves tecnologies per l'aprenentatge i en darrer terme volem que sàpiguen que són ells, els que mitjançant la creació de textos, tenen la possibilitat d'expressar la seva visió de les coses.
OBJECTIUS DEL PROJECTE
- Fomentar la lectura de diferents tipologies de textos.
- Utilitzar les eines que ens ofereix la xarxa per investigar i trobar materials didàctics.
- Incrementar la sensibilitat literària dels alumnes.
- Millorar la comprensió lectora.
- Propiciar l'ús d'aplicacions multimèdia per la realització dels treballs.
- Intercanviar opinions i impressions entre els alumnes del cicle.
- Generar un ambient colaboratiu solidari entre els alumnes.
- Entendre que tots podem aprendre molt dels demés.
- Generar les nostres pròpies obres (textos)
NIVELLS I ÀREES
- 5è i 6è àrea de Llengua Catalana.
DURACIÓ DEL PROJECTE
- D'octubre a Maig.
DETALLS
Hem concebut el projecte de la següent manera:
-Treballarem en profunditat 6 tipologies de textos diferents i , algunes vegades, veurem també , dins d'aquestes, algunes altres de forma més superficial.
Els temes seran:
- Descripció d'éssers fantàstics.
- La poesia.
- El relat.
- La narració d'aventures.
- El text instructiu (La recepta fastigosa)
- La Notícia.
Cada tutora disposa d'una hora a la setmana per fer desdoblament en aquest apartat d'expressió escrita, d'aquesta manera cada grup es divideix en dos, amb una mestra cada un, per poder treballar de forma més eficaç. Un cop desdoblat el gran grup, depenent dels alumnes que hi hagi, dos grups de 10-12 nens/es i, a la vegada, aquests es reuniran , no sempre, en petits grups de 4 alumnes més o menys. Aquests petits grups tindran tots tres funcions en cada un dels temes a desenvolupar.
FUNCIÓ RECOL·LECTORA: S'encarregaran de recopilar diferents textos de diferents autors i nacionalitats, escrits o traduits al català, segons el tema escollit. Un cop fet això, es farà un treball a classe que consistirà en la lectura d'un text per part de cada alumne i amb dibuix o explicació del que el text li suggereix. Pot ser, també, cercar fotografies que puguin fer entenedor el text.
FUNCIÓ TROVADORA O NARRADORA: es recitarà el text elegit per cadascú, el que s'ha triat, (Els poden grabar en video o fotos, etc.).
FUNCIÓ CREADORA: Hauran d'escriure els seus propis textos sobre el tema i entregar-los.
-Una vegada tinguem tot recopilat, les mestres, ho penjaran al blog del projecte, en el que totes les tutores serem administradores.
-Es passarà a la PDI i, tots els companys veuran els treballs de tots i es faran comentaris en els blogs.
-Una vegada tinguem tot recopilat, les mestres, ho penjaran al blog del projecte, en el que totes les tutores serem administradores.
-Es passarà a la PDI i, tots els companys veuran els treballs de tots i es faran comentaris en els blogs.
No hay comentarios:
Publicar un comentario